kämpar för att ta sig upp igen, ger allt man har.

Love på den här låten.

Chai - Maskrosbarn.


Livet har varit hårt från natt till dag,
När man är maskrosbarn.
Kämpar för att ta sig upp igen, ger allt man har
När man är maskrosbarn.


Jag är ett maskrosbarn och jag är stolt över livet jag fått,
Har vuxit och tiden har gått från inget till sidor om nåt.
Varit med om många saker, men ångrar ingenting,
För allting som har hänt har kunnat skapa den jag blivit till.
När jag föddes hände allt på en gång,
Pappa vände ryggen till och han aldrig vänt om.
Mamma stod på egna ben, jobbade hårt men fick det svårt,
För hon var ung och hade bara gått i skolan något år.
Hon gjorde nåt som inte många mammor kan,
Älskade mig med sitt liv men jag fick flytta någon annanstans.
Hamnade hos mina morföräldrar.
Där jag fick växa upp och till att jag blev 15 var det oförändrat.
Men under tiden hade saker varit skit,
Jag gick på droger en tid och jag försökte ta mitt liv.
Men det var länge sen. Se vad jag blivit idag.
Jag är ett maskrosbarn och jag är glad över livet jag har.

Livet har varit hårt...

Många tårar har fallit och jag har flera hål i själen,
Jag kan jag se hur såren läker och om något står i vägen
Ska jag ta mig förbi. Spelar ingen roll vad som sker,
Så länge jag kan vandra på för inget kan hålla mig ner.
Jag är stolt för att jag är han,
Som är ett maskrosbarn och jag kämpar för att ta mig fram.
Från en barndom där allt har varit upp och ner,
Där pappa stack och mamma gav det enda som hon kunde ge.
Det kallas kärlek i varje andetag,
För även hon precis som jag är ett maskrosbarn.
Hon har kämpat för min skull; gett och vågat livet,
Så jag skulle slippa samma liv och samma hårda tider.
Har varit med om saker som jag har sårat min själ,
Som har gjort min tillvaro till en gråare värld.
Men det var länge sen. Se vad jag blivit idag.
Jag är ett maskrosbarn och jag är glad över livet jag har.

Livet har varit hårt...


För jag står stadigt på mina ben,
Tänker gör allt jag kan bara för att inte lida mer.

Jag vet att du är stark som jag,
Så ta vara på ditt liv, du är ett maskrosbarn.
Så är du maskrosbarn? Låt inget stå i din väg,
Du kan leva som du vill utan tårarnas värld,

Se på mig, har haft det dålig; jag haft det bra,
Men jag är stolt över mig;
jag är ett maskrosbarn.

Livet har varit hårt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback