Svar på frågor om musiken :)

Du som frågade mig om Maskrosbarn, om att ha en förälder som dricker osv, kan väll mejla mig på [email protected] är så dålig att svara på sånt i bloggen, en skriv dit! :))

Frågor om musiken:
1. Måste man ha bra sångröst för att kunna rappa? - Nej absolut inte , jag kan inte ta en tonrätt, är faktiskt riktigt dondöv, rappa är ju bara som att prata, fort. :)
2. När började du rappa? - Hm, Jag har alltid lyssnat på rap/hiphop, men seriöst var i september/Oktober eller november-09, då jag fick veta att det var nått jag faktiskt var bra på! :)

3. Vad tycker du själv om din musik? - Helt ärligt så blir jag ofta missnöjd med mina låtar, och tänker att jag inte ska lägga ut dom, eftersom mitt mixerbord är knas, accapellen är för hög, texten är för dålig, jag hittar alltid massa fel. Men ibland så tycker jag att jag överträffar mig själv. så det är nog olika på vilket humör jag är på, Jag tycker om vissa av mina låtar, andra inte. Är nog mest nöjd med, Mellan fyra väggar, Maskrosbarn, sparar på minnen och Aldrig bortglömt. Men i övrigt tycker jag min musik är helt okej! :)
 
4. Har någon familjemedlem hört dina låtar? Vem? Och vad tycker den personen om dom? :) - Yes båda mina systrar, bröder & Mamma har hört mina låtar, och dom tycker jag är jätte duktig. Vet dock inte om det är nått dom bara säger, menmen får lita på dom! :)

5. Vad fick dig att börja rappa? Man kan ju uttrycka känslor på så många olika sätt. Det jag menar är hur du fick inspiration till just musiken? Någon du såg upp till eller så? - Som du skriver, just för att kunna sätta pricken över i:et, kunna få ur mig mina känslor, det var helt enket någonting som fick mig att må bra. Yes, min systers gamla kille samuel   även kallad "Samy" rappar också, och han är en utav dom rapparna jag verkligen ser upp till, dom även har hjälpt mig så jag kunnat spela in låtar, osv!

hoppas du fick svar på dina frågor, undrar ni något fråga på :)



Kommentarer
Postat av: nathaliepersson

hejhej! jag har frågestund på bloggen igen , skulle bli jätte glad om du ville gå in och ställa en/några frågor! puss :)

2010-08-25 @ 19:53:10
URL: http://nathalieperssson.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack så mycket för svaren:)

2010-08-27 @ 01:25:16
URL: http://isabelllen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback