NYY LÅÅÅT



Kitty - Slutstation


det har väll alltid varit så, när livet varit svårt,
försökt blickat framåt, ej se dagen som den va igår
ska fånga alla bra vindar, landa under trygga vingar
hitta livets nyckel, en slutstation för att lyckas
broarna som rasat, minnen jag hatat
försöka tänka framåt iställe, för tillbaka
pendlar mellan tron och pendlar mellan hopp
står på en punkt, jag aldrig tidigare nått
varit vilsen i mig själv, en trasig själ
men hjärtat det kämpade å nu står jag här
gått i fel fotspår, har saltat mina sår
ärren som skapats, av varje trasig tår
stygnen som kliar, som nu är sår fria
läker med tiden, i takt med livet
botten, till toppen, hat, till stark kärlek
är på rätt väg, lyckan rusar i kroppen.


ögon skriker tårar, hjärtat skriker ilska
var vilsen i mig själv, men lever på min vilja
fast livet är tungt ibland, andas jag för det ja ser
borta bland betong, kring muren finns det frihet


Ja vet vem jag är nu jag är precis som du
en människa en själ,som född i vår natur
lever dagarna med lycka, njuter av livets kort
drömmar passerar långsamt, dagar rusar förbi så fort
kan bli vad jag vill, och jag klarar allting
för det är mitt liv, och jag låter ingen säga till
vi alla har rätt till att ha egna drömmar
ibland kollar folk snett, börjar genast dömma
ingen har rätt säga till att jag inte kan
någonting jag tror på, som jag vet kan bli sant
behåller mina drömmmar, sparar dom till sen
kanske hittar fler på vägen, vet inte än
lever mina drömmar, siktar emot nya mål
ingenting är omöjligt, se inte dagen som igår




Kommentarer
Postat av: sofie

Träffad av så många ord <3

2010-08-27 @ 22:14:31
URL: http://procter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback