kitty - historia i iskallt regn

spela in en snabb låt idag så improviserade lite. sämst dag för övrigt.

aja, texten:




vers1:

Hon står där på kanten någonstans vid perongen
hör ljudet ifrån rälsen, fast tåget inte kommer
väntar ju på nästa tåg har gjort sitt i sin stad
måste bara dra vidare, och vet precis  vart
massa möjligheter, hon vet precis vad hon vill
men vet inte riktigt hur hon ska ta sig dit
bott i samma hål i snart 18 jävla år
händer ingenting nytt, samma sak som igår
hatar denna staden, finns ingenting bra här
ut på nya äventyr, kanske bli upplärd?
måste börja leva livet, bygga en framtid
klarar allting när jag flyger i medvind
händer att man tvivlar, tror att det inte går
men klart det gör, bara man vill det så
så hejdå äckelstad jag hatar dig så jävla mycket
och ni som bor här, vill inte veta vad jag tycker.

ref:Det kanske bara är historia igenom blytungt regn
någonting som inte finns, som försvann för längesen
går runt på samma räls och jag väntar på ett tåg
men hör ingen melodi, så vilken väg ska jag gå?


vad gör jag ens kvar här, alla hatar alla?
bara snackar skit, alla blickar är så kalla
jag ser igenom dig, när du spottar sönder mig
du bryter ner mig, när jag försöker psyka dig
försöker se med blinda ögon men det är svårt
genom iskallt regn, vandrar vi igenom båda två
men det är klart när man bor kvar i denna stad
tänker sätta mig på nästa tåg och bara dra.






























Kommentarer
Postat av: denice

grymt fin!

2011-02-26 @ 09:14:52
URL: http://denicehedberg.blogg.se/
Postat av: Lina

Så himla fin!

Älskar dina låtar!

Framför allt det som dödar stärker!

Det som dödar stärker...

2011-03-09 @ 21:41:32
URL: http://uddasak.blogg.se/
Postat av: tilda

bra låt!

2011-03-16 @ 20:49:06
URL: http://matildahenrikssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback