kitty - Utan karta och utan kompass

Nya låten :))

tror accapellan kanske blev lite hög? men iallfall sätt på bas, eller lyssna lite lägre så låter det någorlunda okej :)

vers 1:
Regnet öser ner, ja precis som mina tårar
ångesten får liv, det känns vill jag lova
tror inte ni fattar, fan jag hatar denna ångest
dränker mig själv under ytan av sorger
försöker komma upp, jag letar förgäves
men hur jag än letar, hittar jag inte vägen
vill bara hitta något, gå i mina egna fotspår
är så svårt, men strävar dit jag helst vill nå
det händer att jag misslyckas, får försöka sen
för jag vet att efter regn kommer solsken igen
inväntar natten vill se stjärnorna i skyn
är en av dom få stunderna då himlen får liv
det är så vackert, då allting det tindrar
tankar kommer och går, cirkulerar i timmar
Jag önskar att det alltid kunde vara såhära
men det är jävligt svårt, då livet ba jävlas

ref:
Ibland önskar jag att stjärnor visade vägen
som en karta, när man är vilse i världen
men det är svårt när natten blir till dag
och stjärnorna brinner ut, för ett litet tag


vers 2:
Ja andas så tungt, och jag skriker så högt
ångesten kommer, trycker på mot mitt bröst
tappar kontrollen, och kroppen den spårar ur
är som isolerad kan inte höra ljud
spelar det nån roll, livet är ju inte på min sida
hur jag än försöker, hittar jag ingen rättvisa
mitt liv borde ha en spelbok, iaf en lagbok
på senaste tid har jag varit rätt efterklok
jag ska hjälpa dig att krossa varje spegel
du hatar mig så mycket, så du vill inte se mig
skapar misstag, släpper folk allt för nära
det är mitt liv, men har jag valt det såhära?
vägar korsar vägar, som ska bli mina val
har snart gått dom alla, men står ännu kvar
kanske måste se framåt och glömma det som var


ref:
Ibland önskar jag att stjärnor visade vägen
som en karta, när man är vilse i världen
men det är svårt när natten blir till dag
och stjärnorna brinner ut, för ett litet tag




Kommentarer
Postat av: Linda

SV: hehe smart.. d har jag inte tänkt på. Hoppas du hinner ta nycklarna innan skatan :P

2010-06-11 @ 16:50:46
URL: http://imheretostay.blogg.se/
Postat av: Linda

hehe okej. Glöm inte att tipsa om tävlingen på din blogg! ;)

2010-06-11 @ 19:20:05
URL: http://imheretostay.blogg.se/
Postat av: carro

Kan du göra lyrics på din låt : det som dödar stärker?

Det skulle vara kul :)

2010-06-15 @ 02:02:44
URL: http://carolinajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback